Pan B117
- Turkoois / Rood
Geboren op 11. november 2019 om 11.11 uur GMT
Gebruik: Smeer de balansolie op de voeten, het onderlichaam en schouders.
Tekst geschreven door Mike Booth
Ik ben enthousiast over de geboorte van onze nieuwe fles en het voelt als een nieuwe echt belangrijke stap in de evolutie van het systeem. Turkoois/Rood en genoemd Pan, bijna de uitdrukking van de partner van Koningin Mab, een schitterend moment in de tijd (11/11), er zijn zoveel openingen voor ons, deuropeningen naar niveaus van zijn vermits de 11 altijd een deuropening is.
Wanneer deze fles tot leven komt, komt die door een open deur die ons voorspelt en inspireert in de richting van wat komen gaat.
De geest in de natuur onthuld in een dynamische vorm, de geest van de natuur die in alle bomen zit alsook in de planten, kristallen, edelstenen en binnenin onszelf ; in feite de geest van de natuur waar die ook bestaat. Het Turkoois is altijd de creatieve kracht als haar belangrijkste aspect evenals een uitdrukking van de reis ; het lijkt mij dat wanneer die gekoppeld is met het Rood, die creatieve kracht werkelijk naar de Aarde komt. Dat we een creativiteit kunnen manifesteren, dat we onze gedachten en gevoelens, ons Wezen en hoe deze onze eigen realiteit vormen, mogen begrijpen. In zekere zin is het een fles die naar mijn gevoel ieder van ons gaat helpen om verantwoordelijkheid te nemen voor onze innerlijke reis, op een manier die verder gaat dan projecties of overdracht. Het Turkoois waar we ook sterk aan denken in relatie tot de reis van individuatie en naarmate meer golven van bewustzijn beschikbaar worden voor ons in het lichtraster op de aarde, is het alsof we geaard kunnen worden en dit kunnen doen op een manier die vroeger minder bruikbaar was. Activering door de ouderen die nodig is voor het wezen van de Aarde om ons individueel en collectief te ondersteunen in de reis naar onszelf.
Vanwege de voor de hand liggende en diepgaande connectie met Queen Mab wil ik de „Hymne van Pan” door Percy Byshe Shelley citeren :
Vanuit de wouden en de hooglanden
Komen wij, ja komen wij ;
Vanuit de door water omgeven eilanden,
Waar luide golven verstommen
Luisteren naar mijn mooi fluitspel
De wind in het riet en in de biezen,
De bijen op de klokjes van tijm,
De vogels op de mirte struiken,
De 'cicale' boven in de limoen
En de hagedissen beneden in het gras,
Waren zo stil als ooit de oude Tmolus was,
Luisterend naar mijn mooi fluitspel
Vloeibare Peneus was aan 't stromen
En het ganse donkere Tempe lag
In de schaduw van Pilion, ontgroeiend aan
Het licht van de stervende dag
Versneld door mijn zoet fluitspel
De Silenen, en de Sylvanen, en de Fauns
En de Nimfen van de bossen en de golven,
Aan de rand van de vochtige rivier-gazons,
En de kant van de bedauwde grotten,
En alles wat toen aanwezig was en volgde,
Zweeg met liefde, zoals jij nu, Apollo,
Met afgunst op mijn zoet fluitspel.
Ik zong over de dansende sterren,
Ik zong over de complexe Aarde,
En over de Hemel, en de gigantische oorlogen,
En Liefde, en Dood, en Geboorte –
En dan veranderde ik mijn fluitspel,
Zingend hoe ik beneden in het dal van Maenalus
Een meisje achtervolgde doch een rietstengel vastgreep.
Goden en mensen, we zijn allemaal zo misleid
Het breekt in onze boezem en dan bloeden we.
Allen weenden, zoals ik denk dat jullie nu beiden doen,
Als afgunst of leeftijd uw bloed niet heeft bevroren,
Bij de droefnis van mijn zoet fluitspel
In zijn gedicht beschrijft Shelley een muzikale wedstrijd tussen Pan en Apollo. In de Griekse Mythologie was Apollo de god van de muziek, terwijl Pan was toegeschreven als de god van de rustige muziek, van de natuur of het wild, of van schaapherders en van bergen – zijn creativiteit kwam van zijn zintuigen. Deze uitdrukking van de schoonheid in de natuur en het gebruiken van de zintuigen om te voelen in plaats van te vertrouwen op het intellect wordt verder uitgedrukt in de Panfluiten. In het verhaal van Ovidius zijn „Metamorphoses” werden de fluiten gemaakt wanneer Pan probeerde de nimf Syrinx vast te houden doch moest ontdekken dat hij enkel riet kon grijpen. De schoonheid van Syrinx is vanzelf voortgegaan van haarzelf als een nimf naar haar riet-vorm ; het is deze existentiële innerlijke schoonheid die Pan onweerstaanbaar vindt – zij is niet langer denkend of voelend – met Pan is ze echt geworden.
Half man, half geit wordt Pan ook vaak geassocieerd met seks, vaak gezien met een fallus. Wanneer we kijken naar het rood in de onderste fractie dan kan deze sexuele energie of kundalini energie niet ontkend worden.
Rode energie wordt vaak geassocieerd met woede en het is interessant dat het woord Paniek komt van Pans woede wanneer hij gewekt werd uit zijn middagslaap. Dit ontwaken uit de slaap, het ontwaken uit een droom, het ontwaken uit een andere staat van zijn kan vaak vergezeld zijn door een gevoel van woede, een gevoel van boosheid, een gevoel van niet zichzelf zijn, want echt als het is dat we beginnen te ontwaken dan zien we het onbekende onder ogen, het niets of de leegte. Deze combinatie brengt ons werkelijk tot een verschillende aard van bewustzijn, het bewustzijn dat werkelijk het potentieel tot ontwaken heeft.
Baruch Spinoza, een 17e eeuwse filosoof, publiceerde veel werken met theorieën over het goddelijke in de ganse natuur. Velen noemden hem de vader van het pantheïsme. Deze geest in de natuur is ook iets dat moet vereerd worden, iets dat moet erkend worden en in onze tijd is er de noodzaak om dit terug op te rakelen. Koningin Mab en Pan doen een beroep op ons voor deze her-evaluatie.
Uitgerekend vandaag zal Mercurius direct voor de zon passeren, het vergt vijf en een half uren om het gezicht van de zon voorbij te steken ; Mercurius is 1/194e van de diameter van de zon zodus een telescoop met een zonne filter zal nodig zijn om dit te kunnen zien, indien de weersomstandigheden dit toelaten. De laatste keer dat Mercurius de zon voorbijstak, was in Mei 2016 en daarvoor was dat in 2006. Mercurius transits gebeuren gemiddeld 13 keren per eeuw.
Mercurius is de belangrijkste betekenaar van onze communicatie, op dezelfde manier reflecterend in het Turkoois, bovenste fractie van Pan, samen met analytische vaardigheden en intellect en de energie om de dingen uit te drukken, komende uit het Rood. Dit is de fles die ons kan helpen om de diepere niveaus van onze gevoelens uit te drukken vanuit de diepte van onszelf.
We komen tot een tijd waarin we bij Aura-Soma werkelijk de nadruk leggen in relatie tot sociale en media-communicaties, de energie die nodig is voor Aura-Soma om meer zichtbaar te zijn in de wereld en minder in een klein plaatsje of een nis. De manier waarop dit zich vertaalt in deze fles is maar al te duidelijk. Het is een geweldige kans voor de gemeenschap van Aura-Soma om inzicht te hebben in het systeem en haar ontplooiing om werkelijk samen te komen om de mogelijkheid te benutten waarin het bedrijf heeft geïnvesteerd in relatie tot het portaal, de website, de mogelijkheid om onze energieën te bundelen om te helpen de visie en de ondersteuning van de mensheid te volbrengen in de ontwakingsreis op dit moment in de tijd. In zekere zin is deze een voorloper van gebeurtenissen, te beginnen in 2020 dus één van de deuropeningen is ook voor de komende maanden om reflectie, groei, inspiratie, creativiteit te gronden in het dagelijks leven. De test van die doorgang 11/7 toont ons dat elke keer zich een deur opent, we misschien iets onverwachts onder ogen moeten zien, iets onbekends en de ongemakkelijke aard waar ons vertrouwen getest wordt. Er is een Essene connectie van de 11, de bloemenketen wordt getest op wat waar is en wat opnieuw moet worden geëvalueerd. Opgeteld krijgen we 9 via de 18 wat ons herinnert aan het potentieel tot ontwaken dat begon in de hybridisatie die startte in het oude Egypte en ons de mogelijkheid bood om de slang binnenin onszelf te ontwaken als deel van het hart binnenin het hart van de 9, deze creatieve kracht immer aanwezig doorheen de wereldcultuur vanaf het vroegste begin vanaf de vroegste tijden tot op de dag van vandaag. Het licht van binnen te volgen. Iets dat ik ook wens te delen is dat deze fles ook zou kunnen helpen om ons te beschermen tegen frequenties van manipulatie wanneer we er werkelijk mee werken met onze gepaste intenties.